Акредитований центр сертифікації
ключів ІДД ДФС (АЦСК ІДД ДФС)

www.acskidd.gov.ua
Місцезнаходження та режим роботи
відокремлених пунктів реєстрації
користувачів АЦСК ІДД ДФС

www.acskidd.gov.ua/contacts

Актуальні запитання щодо послуг ЕЦП (20.09.2018)

Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС та переліком документів, необхідних для отримання послуг ЕЦП?

Категорія 401. Електронний цифровий підпис
Питання Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС та переліком документів, необхідних для отримання послуг ЕЦП?
Відповідь Коротка та повна відповіді ідентичні.
     Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (www.acskidd.gov.ua) в розділі «Пункти обслуговування».
     Перелік документів, необхідних для отримання послуг електронного цифрового підпису, наведено в розділі «Підготовка документів та реєстрація», розміщеного на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (www.acskidd.gov.ua/ головна/ «Отримання послуг електронного цифрового підпису»).

Чи можливо скасувати посилений сертифікат виданий АЦСК ІДД ДФС у телефонному режимі?

Категорія 401. Електронний цифровий підпис
Питання Чи можливо скасувати посилений сертифікат виданий АЦСК ІДД ДФС у телефонному режимі?
Відповідь Коротка та повна відповіді ідентичні.
     Відповідно до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заява в усній формі подається клієнтом (підписувачем) до Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) засобами телефонного зв’язку за номером, який опублікований на власному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС, при цьому клієнт (підписувач) повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:
     ідентифікаційні дані власника посиленого сертифіката;
     ключову фразу голосової автентифікації.
     Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних підписувача з інформацією в реєстрі підписувачів).

Чи потрібно скасовувати сертифікати електронного цифрового підпису та отримувати нові у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи?

Категорія 401. Електронний цифровий підпис
Питання Чи потрібно скасовувати сертифікати електронного цифрового підпису та отримувати нові у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи?
Відповідь Коротка:
     У разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати електронного цифрового підпису (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.
Повна:
     Підпунктом 6.6.2 п. 6.6 розд. 6 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) визначено, що клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до АЦСК ІДД ДФС за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема:
     у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті;
     виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.
     Крім того, відповідно до п.п. 3.4.6 п. 3.4 розд. 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 29.11.2017 № 150, замовник (особа, що приєдналась до зазначеного Договору) зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення неточностей або зміни даних, зазначених у посилених сертифікатах та/або реєстраційній картці.
     Для отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) суб’єкт господарювання повинен звернутись до підрозділу реєстрації користувачів та надати комплект документів, перелік яких визначено Регламентом АЦСК ІДД ДФС.
     Отже, у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати ЕЦП (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.

Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?

Категорія 401. Електронний цифровий підпис
Питання Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?
Відповідь Коротка та повна відповіді ідентичні.
     Перевірити статус посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».
     В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката слід натиснути «Перевірити». Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Сертифікат».

Яким чином можна заблокувати/скасувати власний посилений сертифікат, отриманий в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за електронним запитом, не відвідуючи відокремленого пункту реєстрації АЦСК ІДД ДФС?

Категорія 401. Електронний цифровий підпис
Питання Яким чином можна заблокувати/скасувати власний посилений сертифікат, отриманий в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за електронним запитом, не відвідуючи відокремленого пункту реєстрації АЦСК ІДД ДФС?
Відповідь Коротка:
     Процедуру блокування/скасування власного посиленого сертифіката за електронним запитом наведено в підпунктах 5.10, 5.11 п. 5 Настанови користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1» та у «Відеоінструкції по блокуванню/скасуванню посилених сертифікатів за електронним запитом», які можна переглянути в розділі «Скасування, блокування, поновлення сертифікатів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС.
     Зазначена процедура здійснюється цілодобово за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1» та особистого ключа підписувача.
     Інформування підписувача про блокування/скасування здійснюються в режимі реального часу.
     Блокування/скасування посиленого сертифіката за електронним запитом не потребує оформлення паперових документів та відвідування відокремленого пункту реєстрації АЦСК ІДД ДФС.
Повна:
     Під блокуванням посиленого сертифіката розуміється тимчасове припинення чинності посиленого сертифіката.     
     Після блокування посиленого сертифіката, підписувач може протягом тридцяти календарних днів поновити строк чинності посиленого сертифіката. Блокований посилений сертифікат буде автоматично скасований Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС), якщо протягом зазначеного строку клієнт не поновить його чинність.
     Скасування посиленого сертифіката – це дострокове припинення чинності посиленого сертифіката. Скасовані посилені сертифікати поновленню не підлягають.
     Блокування/скасування посиленого сертифіката за електронним запитом не потребує оформлення паперових документів та відвідування відокремленого пункту реєстрації АЦСК ІДД ДФС. При цьому необхідно мати діючий особистий ключ та пам’ятати пароль захисту до нього.
     Зазначена процедура здійснюється цілодобово за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна безкоштовно завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС (розділ «Програмне забезпечення» вкладка «Надійний засіб електронного цифрового підпису – «ІІТ Користувач ЦСК-1»).
     Після завантаження архівного файлу необхідно його розархівувати та здійснити інсталяцію програмного забезпечення (далі – ПЗ).
     Для блокування власного посиленого сертифіката у ПЗ необхідно обрати підпункт «Заблокувати власний сертифікат» в пункті меню «Сертифікати та СВС».
     Далі з’являється повідомлення щодо блокування посиленого сертифіката, для підтвердження блокування натискаємо кнопку «Да».
     Після появи захищеного робочого столу необхідно обрати носій ключової інформації (далі – НКІ) та ввести пароль захисту особистого ключа.
     Після зчитування особистого ключа розпочне роботу майстер блокування посиленого сертифіката. У наступному вікні необхідно обрати посилений сертифікат CMP-серверу АЦСК ІДД ДФС.
     Якщо поля у вікні «Блокування сертифіката» не заповнені автоматично, необхідно ввести наступні параметри підключення до сервера взаємодії ЦСК:
     DNS-ім’я чи ІР-адресу сервера (acskidd.gov.ua);
     ТСР-порт (80);
     параметри доступу до proxy-сервера (за необхідності та якщо не встановлено в параметрах роботи).
     Після встановлення параметрів необхідно натиснути кнопку «Далі». Після відправки запиту на блокування посиленого сертифіката з’явиться вікно «Результат обробки запиту». Для завершення роботи майстра натиснути кнопку «Завершити».
     Після блокування посиленого сертифіката, підписувач може протягом тридцяти календарних днів поновити строк чинності посиленого сертифіката. Блокований посилений сертифікат буде автоматично скасований АЦСК ІДД ДФС, якщо протягом зазначеного строку клієнт не поновить його чинність.
     Для скасування власного посиленого сертифіката у ПЗ необхідно обрати підпункт «Скасувати власний сертифікат» в пункті меню «Сертифікати та СВС».
     Далі з’являється повідомлення щодо скасування посиленого сертифіката. Для підтвердження скасування натискаємо кнопку «Да».
     Після появи захищеного робочого столу необхідно обрати НКІ та ввести пароль захисту особистого ключа.
     Після зчитування особистого ключа розпочне роботу майстер скасування посиленого сертифіката. У наступному вікні необхідно обрати посилений сертифікат CMP-серверу АЦСК ІДД ДФС.
     Якщо поля у вікні «Скасування сертифіката» не заповнені автоматично, необхідно ввести наступні параметри підключення до сервера взаємодії ЦСК:
     DNS-ім’я чи ІР-адресу сервера (acskidd.gov.ua);
     ТСР-порт (80);
     параметри доступу до proxy-сервера (за необхідності та якщо не встановлено в параметрах роботи).
     Після встановлення параметрів необхідно натиснути кнопку «Далі».
     Після відправки запиту на скасування посиленого сертифіката з’явиться вікно «Результат обробки запиту».
     Для завершення роботи майстра необхідно натиснути кнопку «Завершити».
     Слід зазначити, що процедуру блокування/скасування власного посиленого сертифіката за електронним запитом наведено в підпунктах 5.10, 5.11 п. 5 Настанови користувача «ІІТ Користувач ЦСК-1» та у «Відеоінструкції по блокуванню/скасуванню посилених сертифікатів за електронним запитом», які можна переглянути в розділі «Скасування, блокування, поновлення сертифікатів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС.